فهرست بستن

گسترش اعتراضات اپوزیسیون ، امکان پذیر است!

مجیــد مشیــدی

گسترش اعتراضات اپوزیسیون ، امکان پذیر است!

شصت‌ و پنجمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ‌به ریاست کشور سوئد آغاز به کار کرده و ‌قرار است مذاکرات عمومی سازمان ملل ‌با حضور رهبران جهان از پنجشنبه اول مهر‌ماه مصادف با 23 سپتامبر ‌آغاز و به مدت یک هفته برگزار شود‌. روز نوزدهم سپتامبر  محمود احمدی نژاد رئيس جمهور  منتخب رهبر رژیم اسلامی برای شركت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با ویزای موقت آمریکا،برای هفتمین بار اجازه ورود به آمریکا را گرفت. اين ششمين سفر محمود احمدی‌نژاد به نيويورك برای شركت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل است كه با احتساب سفر قبلی وی به آمريكا برای شركت در اجلاس بازنگری در معاهده ‌NPT هفتمين سفر احمد‌ی‌نژاد به اين كشور خواهد بود. در واقع اگر احمدی نژاد در سفرهای استانی خود در داخل کشور به هر استان دو بار سفر کرده، به نیویورک دو برابر این میزان سفر کرده و لذا باید حضور مستمر او درآمریکا را ناشی از یک برنامه و تلاش دانست. اما چرا احمدی نژاد، نیویورک را دوست دارد؟ باید به نیاز شدید جمهوری اسلامی به یک تریبون بین المللی که در هر زمان مرکز توجه عمومی افکار جهان است، توجه کرد. برای رژیم طرح دیدگاههایش و پناه جستن نسبی از محدودیتهای رسانه ای جهان بسیار مهم است. در شرایطی که امکان سفرهای اروپایی و آمریکای شمالی در حالت عادی برای سردمداران جمهوری اسلامی وجود ندارد، بهره برداری تبلیغاتی از نشستهای سازمانهای بین المللی برای آنان اهمیت ویژه ای دارد. چنان چه محاسبات نشان می دهد حکومت اسلامی مجبور شد که برای «عادی» جلوه دادن اوضاع، احمدی نژاد را  امسال هم به نیویورک بفرستد، ضمن آنکه نباید فراموش کرد که بخشی از این حضور را ناشی از شرایط داخلی و مسلط شدن سپاه و وزارت اطلاعات به تمام امورکشور دانست. به نظر کارشناسان امور سیاسی، احمدی نژاد به نشستن در صدر کرسی اخبار جهان و معرفی خود به عنوان یک چهره ساختار شکن علاقه ویژه ای دارد.

اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل هر سال از هفته سوم ماه سپتامبر با حضور مقامات کشورهای عضو آغاز می شود و طی دو هفته کشورها در سطح سران و وزاری خارجه به بحث درباره موضوعات عمده جهانی می پردازند و دیدگاه ها، نقطه نظرها و پیشنهادهای بین المللی خود را ارائه می کنند. بدیهی است سران کشورها نیز مطابق با عملکردهای امسال و سال های گذشته خود در این راستا و همچنین با عنایت به برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت خود در موضوعات فوق با تشریح یافته ها و ارائه راهکارهای بین المللی به جلب همکاری های منطقه ای و جهانی می پردازند. رژیم اسلامی در هر مرحله که امکان مذاکره با مسئولین آمریکا را داشته ، آزاد کردن اموال بلوک شده اش با احتساب سود آن که حداقل 40 ميليارد دلار می باشد ، را مطرح می کند. دارايی های اوليه بلوکه شده ايران در آمريکا به حدود 18 ميليارد دلار می رسد که شامل اموال ديپلماتيک، وجوه نقدی، خريدها و تجهيزات نظامی (اف 14) و غير نظامی می شود كه پس از 13 آبان 1358 از سوی ايالات متحده آمريكا مسدود و توقيف شده  و دومین مورد مطرح شده ، محدود کردن و در لیست تروریست نگه داشتن سازمان مجاهدین است. به یقین امسال باز هم چنین خواهد بود.

به طور حتم حضور احمدی نژاد در سازمان ملل متحد مثل هميشه با حاشيه هايی همراه خواهد بود. از تظاهرات گسترده ایرانیان آزاده در خيابان های نيويورک تا صندلی های خالی در مقر سازمان ملل هنگام سخنرانی وی. اپوزیسیون رژیم اسلامی تلاش به تشویق دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی به ترک نشست همزمان با سخنرانی احمدی نژاد مانند گذشته را پیگیری می کند تا شمار زیادی از دیپلمات های اروپایی و آمریکایی جلساتی را که احمدی نژاد در آن شرکت خواهد کرد را ترک کنند.

مخالفین رژیم سرکوبگر اسلامی علیه حضور احمدی نژاد جنایتکار در مقر سازمان ملل در نیویورک، تدارک تجمعات اعتراضی را سازماندهی کرده و میز مماشات را بر سر هیئت اعزامی رژیم اسلامی خراب خواهند کرد. اپوزیسیون نباید مانند سالهای گذشته ، عمل کند باید یک پاسخ مناسبی به احمدی نژاد  که در راس حکومتی  که سی و یک سال است قتل و سنگسار و چپاول و فقر و سرکوب و آپارتاید جنسی را برمردم تحمیل کرده ، بدهند.  این حرکت باید  توجه جهانیان را بیشتر به جنایات رژیم اسلامی جلب کند  و به همین دلیل در هر جایی که هئیت رژیم حضور پیدا می کند ، اپوزیسیون سرنگونی طلب می بایست حضور فعال داشته باشد و با شعارهای “مرگ بر دیکتاتور” و  “رژیم اسلامی، فاشیست است ” به استقبال آنان بروند. به احتمال زیاد جریانات رفرمیست با شعار “رای ما رو پس بده”  به میدان خواهند آمد و در مقابل سرنگونی طلبان صف آرائی خواهند کرد و یک بار دیگر  به چشم توده های مردم  و افکار عمومی جهان خاک می پاشند، می بایست به یمن عبور مردم در داخل کشور از این شعارهای مبتذل و رادیکالیزه شدن جنبش ، اجازه نداد تا آنان از قانون اساسی و خط امام دفاع کنند. باید امسال در نیویورک، مخالفین رژیم شاداب و سازمان یافته تر از گذشته به میدان بیایند و ما شاهد صحنه های تعرض مخالفان رژیم اسلامی و عقب نشینی فرصت طلبان و  طرفداران رژیم اسلامی باشیم. امسال شعارهای کوبنده ای که تمامیت نظام را در برداشته باشد را باید مد نظر داشت از جمله: “نابود باد جمهوری اسلامی ” ، “موسوی ، کروبی بهانه است، کل رژیم نشانه است ” ، “جمهوری اسلامی نمی خواهیم٬ نمی خواهیم”٬ “احمدی نژاد قاتل ، برو گمشو”٬ “مرگ بر جمهوری اسلامی”

عرصه خارج از کشور علیه رژیم اسلامی، در حال رادیکالیزه شدن، به نفع سرنگونی طلبان است.مخالفان رژیم اسلامی سالیان سال در هر مناسبتی اعلام کرده  اند که جداسازی مبارزات داخل و خارج کشور علیه رژیم اسلامی، فریبی است که برای سرکوب جنبش از طرف سردمداران رژیم اسلامی در نظر گرفته شده است. پیوستن هزاران ایرانی در اروپا و آمریکا در حمایت از جنبش آزادیخواهانه توده های مردم در سال گذشته، نشان دهنده آن است که سرنگونی رژیم اسلامی برگشت ناپذیر شده است. فضای بین المللی هر روز برای رژیم اسلامی و سیاست هایش محدود می شود. حمایت و پشتیبانی از رژیم جنایتکار اسلامی هر روز بهای بیشتری می طلبد. اپوزیسیون سرنگونی طلب، زمان را باید دریابد و به سازماندهی سراسری اقدام کند. اعتراضات جهانی می تواند چنان گسترده شود که احمدی نژاد و دیگر سران جنایتکار رژیم از ترس مواجهه شدن با اقدامات اپوزیسیون و افزودن بر بازتاب این اقدامات در رسانه های بین المللی، از کشور بیرون نخزند.

اما برای اینکه چنین شود، لازم و ضروری است که اعتراضات اپوزیسیون مانند روال گذشته نباشد و نیز انعکاس تحرکات مخالفان هر چه گسترده تر در سراسر جهان، به ویژه در خود نیویورک که زمینه اش برای اپوزیسیون در سطح وسیعی مهیا است. بدون شک، انعکاس فعالیت اپوزیسیون در خارج کشور،  روحیه و تحرک جنبش در داخل کشور را افزایش خواهد داد.

برمخالفان است که در این دوره به مبارزه طلبی حکومت، پاسخ شایسته را بدهند. افکار عمومی جهان در حال حاضر، پذیرای شنیدن سخنان مخالفین است نه رژیم جنایتکار اسلامی. سخن بگوییم، با صدای هر چه بلندتر! تنگ نظری و اختلافات را کنار بگذاریم و به اتحاد در تنوع عمل کنیم. این مهم نیست که اعتراضات ما به نام چه کسی و چه گروهی «ثبت» شود. مهم، هر چه گسترده تر کردن دامنه اعتراضات ماست.

مجیــد مشیــدی

19سپتامبر 2010

30 شهریور 1389

madjidmoshayedi@gmail.com

www.m-moshayedi.com